Connect with us

Gündem

RTÜK’ten, BloombergHT’ye ve Tele1’e “Erdoğan’ın iç geçiren görüntüsü” cezası

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK) CHP’li üyesi İlhan Taşçı, kurulun Ciner Medya Grubu’na bağlı Bloomberg HT kanalına para cezası verdiğini duyurdu.

Published

on

RTÜK'ten, BloombergHT’ye ve Tele1’e “Erdoğan’ın iç geçiren görüntüsü” cezası

RTÜK’ten yapılan açıklamaya göre, Üst Kurul’un haftalık olağan toplantısı, TBMM Genel Kurulunda yapılan oylamada seçilen yeni üyeler Mehmet Daniş, Orhan Karadaş ve Deniz Güçer’in katılımıyla gerçekleştirildi. Boşalan başkan vekilliği görevine de Orhan Karadaş getirildi.

Ayrıca RTÜK’ün haftalık olağan toplantısında izleme dosyaları ele alındı.

Buna göre, Tele1 televizyonunda yayımlanan “5. Boyut” programına konuk olarak katılan Ahmet Saltık’ın, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın sağlık durumuna ilişkin, hiçbir resmi bilgiye dayanmamasına rağmen, “çeşitli hastalıklarının bulunduğu ve TBMM Başkanı’nın kendisinden sağlık raporu istemesi gerektiği” yönünde küçük düşürücü ve kamuoyunu yanıltıcı ifadeler kullandığını saptayan Üst Kurul, yayıncılık ilkelerinin ihlal edilmesi nedeniyle televizyona üst sınırdan idari para cezası verilmesine karar verdi.

Üst Kurul toplantısında Türkiye Futbol Federasyonu’nun başvurusu üzerine Bloomberg HT televizyonunda yayınlanan “Spor Saati” programı da ele alındı.

Yayında Fatih Altaylı ve Emin Çağlar arasında geçen Türkiye Futbol Federasyonu’na yönelik kullanılan ifadelerin kurum ve kişileri eleştirmenin ötesinde küçük düşürücü ve itibarsızlaştırıcı olduğu kanaatine varan Üst Kurul, yapılan oylama sonucunda Bloomberg HT televizyonu hakkında üst sınırdan idari para cezası müeyyidesi uygulanması kararını aldı.

Kararı sosyal medya hesabından paylaşan İlhan Taşçı, cezanın, Altaylı’nın yazısı sonrası Habertürk’le Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’nın ‘karşı karşıya’ gelmesinin ardından verilmesine dikkat çekti.

Taşçı, “Cumhurbaşkanının bayramlaşma görüntüleri nedeniyle İletişim Başkanlığıyla karşı karşıya gelen Fatih Altaylı hakkında TFF’nin 3 ay önceki şikayeti ne hikmetse bugünkü RTÜK gündemine alındı ve Altaylı’nın sözleri nedeniyle Bloomberg TV’ye oy çokluğuyla yüzde 3 para cezası verildi” ifadelerini kullandı.

 

Ne olmuştu?

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın Kurban Bayramı’nda partililerle internet üzerinden bayramlaşması sırasında bir süre duraklaması dikkat çekmişti. Habertürk yazarı Altaylı da yayının banttan yapıldığını belirterek görüntünün servis edilmesinin hata olduğunu yazmıştı. Ancak Altaylı ikinci yazısında, yayının canlı olduğu yönünde kendisine bilgi iletildiğini belirtmişti.

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, Twitter paylaşımında “Habertürk, karalama, dezenformasyon ve yalan haberden bir türlü vazgeçmiyor” ifadesini kullanmıştı.

Habertürk ise kurumsal açıklama yayınlayarak suçlamayı reddetmiş, Cumhurbaşkanlığı’nın kendilerinden ya da Altaylı’dan özür beklediğini açıklamış ancak ‘özür gerektirecek bir durum’ olmadığını belirtmişti.

Advertisement
Yorum Yapmak İçin Tıklayınız

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gündem

Kadın

Dünya

sanalbasin.com üyesidir

En Çok Okunanlar